Saturday, August 16, 2014

Pengenalan 


Bab 2 ; Perjuangan Kemerdekaan dan Pembentukan Malaysia membincangkan tentang kebangkitan semangat nasionalisme dalam kalangan masyarakat tempatan tanpa mengira kaum. Bab ini juga membincangkan tentang proses-proses yan perlu dilalui oleh Tanah Melayu sebelum mencapai kemerdekaan. Ia juga menghurai sebab-musabab, cabaran, proses serta peristiwa yang dilalui dalam proses pembentukan Malaysia. Bab ini juga menjelaskan situasi sehingga berlaku pengunduran Singapura dari  Malaysia. 

Subtopik 2.2; Pembentukan Malaysia menerangkan secara terperinci tentang latar belakang serta faktor pembentukan Malaysia. Topik ini juga menjelaskan tentang reaksi Sarawak, Sabah, Brunei dan Singapura tentang proses tersebut. Selain itu, topik ini juga menyentuh tentang reaksi daripada negara-negara ASEAN seperti Indonesia dan Filipina, dan menerangkan isu Brunei dan Singapura terhadap proses pembentukan Malaysia. 

1 comment:

  1. titanium bolts - Tioga Art, LLC
    Titanium bolts. A piece of concrete used oakley titanium glasses as titanium flat iron a template for a razor blade with stainless steel. Made of steel and forged in mens titanium necklace a high quality $5.50 · ‎In titanium exhaust tips stock titanium exhaust

    ReplyDelete